handdator

Visa fullständig version : Baggbohumor del I


Martin
2006-07-15, 11:32
Ibland så drabbas även Baggbodykarna av tillfällig förvirring. När det vid sådana tillfällen finns en kamera på plats så kan dom mest mystiska bilder uppstå.
Vi har valt att kalla bilderna för Baggbohumor och resultatet kan ni se nedan. Ni kan även klicka på bilderna för att få dom större.
Hoppas att det värmer er i vintermörkret.

/gallery/files/1/5/martin_med_tratt_thumb.jpg (/gallery/showimage.php?i=391)
/gallery/files/3/bakspanning_thumb.jpg (/gallery/showimage.php?i=392)

Martin
2006-07-15, 11:33
Re: Baggbohumor del I (Poäng: 0)
av Anonym Tisdag 06 april @ 12:16
Tycker att ni kunde vara lite mer seriösa i er framfart, det ni verkar ha som "lekstuga" har i många år varit mycket riskabla arbetsplatser där hundratals människor fått sätta livet till(olyckor/dålig arbetsmiljö) för att klara sig ekonomiskt. Jag är själv inte någon "gnällgubbe" men som sagt tänk lite på vad det är ni besöker.


[ Svara på detta ]

Re: Baggbohumor del I (Poäng: 0)
av Anonym Måndag 12 april @ 03:23
Hej

Vi är seriösa och vi anser att det är mycket viktigt att värna om det arv som Sverige bär sedan gruvornas tid, och vi hyser den största respekt för gruvorna och deras offer, döda som levande.

Ta dig gärna lite tid och titta runt på vår hemsida och du kommer att märka att vi inte ser gruvorna som någon lekstuga.

Bilderna ovan är tagna på en dokumenteringstur som tog över 14 timmar i en mycket tuff och livsfarlig miljö, där enda syftet var att fotografera så mycket som möjligt så att framtida generationer kan ta del av gruvornas arv. Av ca 500 bilder så är detta dom enda två som inte är av dokumentärt slag. När man gör turer av det slaget som sliter hårt både psykiskt och fysiskt så måste man ha pauser ibland. Då är humor och en bra stämning viktigt ha i gruppen, annars kommer man inte upp.

Dom som jobbar och sammarbetar med oss kan intyga vår seriositet och vördnad inför gruvorna vi besöker och jag tycker att det är mycket synd att du har fått en i våra ögon felaktig bild av den verksamhet som vi bedriver.

Om du har fler funderingar så är du välkommen att kontakta mig på martin@baggbodykarna.org .

mvh
/Martin Nordin Baggbodykarna