handdator

Visa fullständig version : Det går inte..


Markus
2006-07-10, 09:36
att backa tillbaka bara ett steg när man är inne på en undermeny. man måste använda huvudmenyn över och sedan klicka sig in till det ämnet igen... eller finns det någon hemlig knapp som jag inte lyckats hitta?

Fredrik
2006-07-12, 15:17
att backa tillbaka bara ett steg när man är inne på en undermeny. man måste använda huvudmenyn över och sedan klicka sig in till det ämnet igen... eller finns det någon hemlig knapp som jag inte lyckats hitta?

Nu hänger jag inte med riktigt. Vilka menyer menar du? Förklara lite närmare så ska jag se om det går att ordna.

Markus
2006-07-12, 20:30
Nu hänger jag inte med riktigt. Vilka menyer menar du? Förklara lite närmare så ska jag se om det går att ordna.


När jag tittar på den här tråden till exempel så ser inte jag någon stans i menyn där jag kan klicka min upp tillbaka till forumet "om webbsidan". Utan jag måste klicka på forum och där efter klicka på om webbsidan för att komma dit.

har jag missat något eller är det så att det saknas något?

Fredrik
2006-07-12, 21:07
När jag tittar på den här tråden till exempel så ser inte jag någon stans i menyn där jag kan klicka min upp tillbaka till forumet "om webbsidan". Utan jag måste klicka på forum och där efter klicka på om webbsidan för att komma dit.

har jag missat något eller är det så att det saknas något?


Ah. Nu förstår jag. jag kan itne heller hitta något sätt. Vi ska kolla på det med tills det är fixat får du tyvärr gå den långa vägen.

Tack för påpekan!

Fredrik
2006-07-19, 22:10
Ah. Nu förstår jag. jag kan itne heller hitta något sätt. Vi ska kolla på det med tills det är fixat får du tyvärr gå den långa vägen.

Tack för påpekan!

Så, jag har aktiverat snabbmenyn längst ned. Då kan du iaf något enklare komma tillbaka. Dock itne helt optimalt.

Hur ser sidan ut i IE nu?

I min IE (senaste versionen på WinXP) ser allt bra ut. Kör du en gammal IE?

Markus
2006-07-20, 11:09
texterna ligger inte på varan som det gjorde förut.

snbbknapparna var lite konstiga...
det finns ett annat forum om dykning som bygger på samma programvara som eran.. de har en bra lösning på at hitta tillbaka i de olika forumen

Fredrik
2006-07-20, 12:29
texterna ligger inte på varan som det gjorde förut.

snbbknapparna var lite konstiga...
det finns ett annat forum om dykning som bygger på samma programvara som eran.. de har en bra lösning på at hitta tillbaka i de olika forumen

Vilket forum syftar du på?

/F

Martin
2006-07-20, 13:31
Vilket forum syftar du på?

/F


Han menar nog thedecostop.com & thescubastop.com.

/Martin

Markus
2006-07-20, 14:48
http://www.ocean-discovery.org/forum/

deras lösning på att visa vart du är i forumet tycker jag är bra. men det finns nog säkert flera bra lösningar som ni kan klura ut :)

Fredrik
2006-07-20, 15:20
http://www.ocean-discovery.org/forum/

deras lösning på att visa vart du är i forumet tycker jag är bra. men det finns nog säkert flera bra lösningar som ni kan klura ut :)

De använder den lösning som vbulletin kommer skeppat med. Det enda de gjort är att byta logon tror jag.

Jag tycker inte om den där navigeringsgrejen för den ser jätteskum ut när vi använder CMPS-systemet för nyheter.

Men jag ska titta vidare på en lösning.

Markus
2006-07-20, 16:42
De använder den lösning som vbulletin kommer skeppat med. Det enda de gjort är att byta logon tror jag.

Jag tycker inte om den där navigeringsgrejen för den ser jätteskum ut när vi använder CMPS-systemet för nyheter.

Men jag ska titta vidare på en lösning.


Jag kan inget om det där... Men för mig så är deras forum väldigt lätt navigerat. vill man komma upp ett steg eller två så är det bara att trycka sig dit.. fast det finns väll säkert mer optimala lösningar.

Du hittar säkert en bättre lösning

Markus
2006-07-20, 17:09
Nu kan jag hitta tillbaka... bra fixa Fredrik!!!